Základná škola
Súčasnosť - zameranie školy
Poslaním našej školy je kvalitné vzdelávanie, ktoré je zdrojom budúceho rozvoja, prosperity a konkurencieschopnosti. Kolektív pracovníkov ZŠ s MŠ v Čavoji reaguje na nové požiadavky a do výchovno - vzdelávacieho procesu vnáša prvky, ktoré zabezpečujú skvalitnenie vzdelávania v duchu tvorivosti a samostatnosti so zreteľom na schopnosti žiakov, rozširujú, upevňujú vedomosti a zručností žiakov a podporujú efektívne trávenie voľného času, formujú u žiakov ich postoje, vedú ich k dodržiavaniu etických a ľudských princípov. Učiteľ je poradca, ktorý uplatňuje individuálny prístup v práci žiakov, založený na spolupráci a vzájomnom rešpekte. Škola je otvorenou inštitúciou pre rodičov, sociálnych partnerov a širokú verejnosť s ponukou rôznej vzdelávacej a spoločenskej činnosti.
Ciele výchovy a vzdelávania:
- uplatňovať nové metódy a formy vyučovania zavádzaním aktívneho učenia, realizáciou medzipredmetovej integrácie,zabezpečiť kvalitné vyučovanie cudzieho jazyka od 1. ročníka,
- zohľadniť potreby a individuálne možnosti žiakov pri dosahovaní cieľov,
- rozvíjať špecifické záujmy žiakov,
- vytvárať priaznivé sociálne a pracovné prostredie vo vyučovaní,
- zavádzať progresívne zmeny v hodnotení žiakov, realizáciou priebežnej diagnostiky,
- všímať si talent v jednotlivých oblastiach a rozvíjať ho,
- viac preferovať samostatnú prácu,
- vytvoriť dobrý kolektív v triede, rozvíjať sebapoznania a sebahodnotenia žiaka, (intenzívne to bude v prvých týždňoch septembra) s cieľom, aby žiaci získali dobrý učebný štýl, poznali svoje silné a svoje slabé stránky,
- viesť žiakov k tvorivému mysleniu, kritickému mysleniu, naučiť ich tímovo pracovať, komunikovať medzi sebou, vzájomne sa rešpektovať,
- umožniť žiakom prežiť pocity úspechu,
- orientovať pedagogické stratégie na riešenie problémových úloh a tvorbu projektov, aby sa žiaci naučili riešiť problémy, je potrebné, aby sa naučili pýtať, hľadať problémy, snažili sa nájsť odpovede,
- výchovno - vzdelávaciu činnosť smerovať k príprave žiakov na život, ktorý od nich vyžaduje, aby boli schopní kriticky a tvorivo myslieť, rýchlo a účinne riešiť problémy,
- osobnostný a sociálny rozvoj realizovať stimuláciou skupín žiakov so slabšími vyučovacími výsledkami, podporou individuálnych schopností,
- podporovať špecifické záujmy, schopnosti, nadania žiakov,
- formovať ucelený názor žiakov na svet a vzťah k životnému prostrediu,
- vychovávať žiakov v duchu humanistických princípov,
- umožniť všetkým žiakom prístup ku kvalitnému záujmovému vzdelávaniu a voľnočasovým aktivitám, najmä žiakom so sociálne znevýhodneného prostredia,
- v spolupráci s rodičmi žiakov vychovávať pracovitých, zodpovedných, morálne vyspelých a slobodných ľudí,
- vzdelávanie v príjemnom estetickom a prírodnom prostredí,
- bohatú mimoškolskú činnosť,
- výlety, vychádzky, exkurzie,
- tradičné kultúrno - športové podujatia,
- výučba informatickej výchovy, spoločenskej výchovy a práci s počítačom,
- od 5. ročníka rozšírený počet vyučovania cudzieho jazyka,
- trávenie voľného času v školskom klube a záujmových krúžkoch,
- rozvíjanie praktických zručností z rôznych oblastí formou tvorivých dielni,
- rozširovanie slovnej zásoby, čítanie s porozumením na hodinách SJL a v knižnici,
- výučba v počítačovej učebni, v učebni s interaktívnou tabuľou a učebni v prírode,
- účasť žiakov vo vedomostných , športových a umeleckých súťažiach.